צרו קשר
top image

החזרת רישיון נשק

תמונה של החזרת רישיון נשק

קבלת רישיון לנשיאת נשק במדינת ישראל מתבצעת באמצעות הליך מוסדר ותחת תבחינים מוגדרים, הבאים להקנות את האישור לשאת נשק בהתבסס על צורך, ולא כזכות מוקנית ובסיסית, בדומה לארה"ב.

יחד עם זאת, גם רישיון נשק הניתן כחוק ותוך עמידה בכלל התבחינים, ניתן לתקופת זמן מוגבלת ונדרש לחידוש מדי שלוש שנים, כאשר את הבקשה לחידוש רישיון הנשק יש להקדים ולהגיש, כשלושה חודשים לפני מועד פקיעת הרישיון הקיים.

החזרת רישיון נשק במקרה של אי אישור חידוש

בקשה לחידוש רישיון נשק אינה מטופלת באמצעות חותמת גומי, ולמעשה נועדה לבחון את המשך העמידה בתבחינים הנדרשים של מגיש הבקשה, לרבות דרישה לביצוע אכשרה ורענון במטווח, הצהרת בריאות מחודשת ובדיקת תקינות לכלי הירי הרשום.

במקרים רבים, בקשות אלו נדחות על הסף, וגם מי שהחזיקו ברישיון נשק באופן חוקי, עד למועד פקיעתו, נאלצים להתמודד עם החלטות שרירותיות של רשויות, ולעתים לאבד זכות יסוד חשובה להגנה עצמית, בנסיבות מוכחות ומוכרות.

קבלת דחייה לבקשת החידוש עשויה להישען על שינוי בנסיבות, אי מילוי והגשת טפסים כנדרש או כשל בירוקרטי כזה או אחר. במקרה כזה מומלץ לפנות ולהסתייע בייצוג משפטי ולהגיש בקשת החזרת רישיון נשק לרשויות החוק.

מה ההבדלים בין החזרות הנשק?

הליך החידוש הוא הליך המיועד לחידוש רישיון נשק קיים ופעיל, אשר תוקפו עומד לפוג, ונשען על המשכיות ואי שינוי נסיבות, עמידה בתבחיני החוק לקבלת רישיון נשק, ואחזקה ברישיון כזה למשך קרוב לשלוש שנים, ללא אירועים ותרחישים אשר הביאו לשלילת הזכאות והרישיון.

החזרת רישיון נשק הוא הליך המיועד למי שזכותו לשאת נשק מוטלת בספק ו/או נדחתה על הסף, לאחר שקיבל אישור כזה בעבר, בשל שינויים במצבו האישי, שינויים בתבחינים או מסיבה אחרת.

החזרת רישיון נשק- גורם מטפל

הגורם האמון על היתרים ורישיונות לנשיאת נשק במדינת ישראל הוא אגף הרישוי לנשק במשרד הפנים. אגף זה מטפל בבקשות לרישיון לנשק, בקשות חידוש ובקשות החזרת רישיון נשק, אשר במקרים מסוימים מתייחסות גם להשבה פיזית של כלי נשק שהופקד בתחנות משטרת ישראל.

החלטות אגף זה נדרשות לעמוד בהלימה עם תבחיני החוק, כאשר לאחר מתן רישיון נשק, האפשרות לשלול זכות זאת מניחה את חובת ההוכחה על כתפי האגף לרישוי נשק ולא על כתפי המבקש.

החזרת רישיון נשק לאחר שלילה או התניה

אחד התבחינים בהם נדרש לעמוד אדם המבקש לשאת נשק בישראל, הוא עבר נקי מפליליים. הרשעה בפליליים לאחר קבלת רישיון הנשק תביא לשלילתו, גם כאשר לא נמצא קשר בין העבירה לנשק.

נוסף לזאת, גם חשד בעבירה פלילית ואף זימון של בעל הרישיון והנשק לחקירה, עשוי להתבקש להפקיד את הנשק ואת הרישיון במשטרת ישראל, עד לבירור וקבלת החלטה בעניינו. עם סיום החקירה על גורמי החקירה להעביר את מסקנותיהם והמלצתם, להשבת הנשק (במקרים בהם החשדות התפוגגו והחקירה נסגרה ללא כלום), להתליית הרישיון עד לסיום הליך משפטי, או לשלילתו המוחלטת.

בירוקרטיה זו מותירה מעט מאוד שיקול דעת, לעתים בידי פקידים, כאשר המשרד לביטחון פנים נוהג לאמץ את המלצות המשטרה ללא סייגים, מה שמביא לפגיעה בזכויות שניתנו כחוק, ולצורך בניהול הליך השבת רישיון נשק ובהסתייעות בייצוג משפטי.

עתירה מנהלית

אחד הכלים היעילים והמהירים להשבת רישיון נשק שנשלל על בסיס המלצת משטרה, הוא באמצעות הגשת עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי, המבקשת את דחיית ההמלצות, תוך נימוק הפגיעה בזכויות המבקש. בקשה כזו המוגשת באמצעות עורך דין מומחה לחוקי הנשק בישראל, תביא במקרים רבים לפסילת ההמלצות ולהשבת רישיון הנשק רוצים להתייעץ עם מיטל סודרי עבור החזרת רישיון נשק? חייגו עכשיו – 072-3726598

המידע מעניין? שתפו עם חברים

צרו איתנו קשר

לייעוץ | מלאו פרטים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

בשליחת הפרטים הנני מאשר קבלת מידע לדוא"ל ו/או לטלפון

התחל שיחה בווצאפ
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן