צרו קשר
top image

העסקת עובד זר בסיעוד

תמונה של העסקת עובד זר בסיעוד - מיטל סודרי משרד עורכי דין

משפחות רבות בישראל, שיקיריהן הגיעו לגיל זקנה או מתמודדים עם מוגבלות סיעודית, נעזרות בשירותיהם של עובדים זרים המעניקים טיפול סיעודי. העסקת עובד זר בסיעוד כרוכה בקושי רגשי ונפשי, שלצידו התמודדות עם מערכת מסועפת של חוקים ונהלים לצורך קבלת אישור העסקת עובד זר כחוק.

קבלת אישור העסקת עובד זר בסיעוד

העסקת עובד זר בסיעוד מחייבת קבלת היתר העסקה למעסיק ואשרת עבודה לעובד. על המעסיק לפנות לקבלת היתר להעסקת עובד זר מרשות האוכלוסין וההגירה, ולאחר קבלת ההיתר יוכל להירשם באחת מהלשכות הפרטיות העוסקות בהשמת עובדים זרים בסיעוד. לשכות אלה ינפיקו אשרת עבודה לעובדים הזרים, אך באחריותו של המעסיק לוודא כי לעובד הזר קיימת אשרת עבודה בתוקף, ודרכון התקף ל-18 חודשים ומעלה. ליווי משפטי של תהליכים אלו יקל על המעסיקים בקבלת ההיתר וימנע אי קבלת אישור העסקת עובד זר.

הארכת היתר להעסקת עובד זר בסיעוד

הוויזה שמקבל העובד מוגבלת בזמן – עובדים זרים המועסקים בסיעוד כחוק מקבלים אשרת עבודה מוגבלת לזמן של עד 63 חודשים, בסיום העסקתם עליהם לצאת מישראל ואינם רשאים להשתקע בארץ.

במקרים מיוחדים, בהם העובד השלים את תקופת אשרת העבודה שלו, ניתן לקבל הארכת היתר להעסקת עובד זר בסיעוד מטעמים הומניטריים מיוחדים, ובלבד שיתקיימו בו שורת תנאי סף שנקבעו בחוק (סעיף 3א’/ב1 לחוק הכניסה לישראל, תשי”ב – 1952).

את האישור להארכת היתר ההעסקה של העובד הזר מנפיקה הוועדה המייעצת להארכת רישיונות של עובדים זרים בענף הסיעוד, שקמה על רקע המחסור בעובדי סיעוד בישראל ומתוך רצון למנוע תחלופה מוגברת של המטפלים בחולים הסיעודיים. הוועדה תאפשר הארכת היתר להעסקת עובד זר בסיעוד מטעמים הומניטריים מיוחדים בלבד, בכפוף לעמידה בכל התנאים הנדרשים:

הגשת בקשה

  • מגיש הבקשה, או בא כוחו, הוא מטופל בעל היתר פנוי ובתוקף להעסקת עובד זר בסיעוד.
  • לבקשה מצורף מכתב מנומק המפרט את הסיבות ההומניטריות החריגות שבגינן עלה הצורך בהארכת משך העסקת העובד. על המטופלים או בא כוחם החוקי לחתום על המכתב.
  • למכתב מצורפת חוות דעת של הרופאים המטפלים, הכוללת את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, מצבו הרפואי הנוכחי ודוח תפקודי מפורט.
  • לכל אלו מצורף תצהיר של העובד הזר עצמו, הכולל את הסכמתו להצטרף לבקשת המטופל להמשך העסקתו, ותיאור מצבו המשפחתי בארץ ומחוצה לה. על התצהיר לכלול את הסכמתו של העובד לצאת מישראל במידה והבקשה לא תאושר, והוא לא יוכל להיכלל בבקשות של מטופלים אחרים.
  • העובד הזר סיים 63 חודשים בישראל ובמועד הגשת בקשה להעסקת עובד זר בסיעוד לא חלפו יותר מ-90 ימים מסיום תקופת העסקתו החוקית האחרונה בישראל. כמו כן, לא עברו שמונה שנים מיום כניסתו לראשונה לישראל לצורך עבודה בסיעוד, ורישיונו לא הוארך בעבר בנסיבות הומניטריות דומות.
  • העובד הזר משובץ לאזור גיאוגרפי המאפשר לו להיות מועסק אצל מגיש הבקשה. מעבר של העובד לאזור גיאוגרפי אחר מצריך אישור מראש, שיש לצרף לבקשה.

העסקת עובד זר בסיעוד

בשל תקופת הקורונה, הוציא משרד הפנים הוראת שעה בתחום של העסקת עובד זר, המאפשרת למטופלים סיעודיים ולבני משפחותיהם להגיש בקשות חדשות לעיון הוועדה ההומניטארית ברשות האוכלוסין. אנו עדים להיענות חיובית מאת הוועדה ולמספר אישורי בקשות מרשים – וקוראים לקהל לקוחותינו להצטרף לגל הבקשות הנוכחי, מתוך אמונה שחלק ניכר מבקשות אלו יבחן ויאושר.

משרדנו גאה להעניק ליווי משפטי אישי וצמוד משלב הכנת הבקשה, דרך הגשתה ולאורך בחינתה בוועדה. כניסה לתהליכים אלו ללא ייצוג משפטי מקצועי ומנוסה עלולה להוביל לאי קבלת האישורים הנדרשים לצורך העסקת עובד זר בסיעוד או הארכת המשך העסקתו – ובכך לפגיעה במטופל הסיעודי. אנו כאן כדי לסייע לכם לכל אורך הדרך.

 

המידע מעניין? שתפו עם חברים
תוכן עיניינים

צרו איתנו קשר

לייעוץ | מלאו פרטים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

בשליחת הפרטים הנני מאשר קבלת מידע לדוא"ל ו/או לטלפון

התחל שיחה בווצאפ
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?
Skip to content