צרו קשר
top image

קריטריונים לרישיון נשק

תמונה של קריטריונים לרישיון נשק

קריטריונים לרישיון נשק כל המידע במאמר הקרוב. סביבה לא בטוחה, סיכון אישי, תפקיד מחייב ונסיבות נוספות, עשויים להוות קריטריונים לרישיון לנשק, על פי תבחינים קבועים ומחמירים במדינת ישראל.

אדם המבקש לשאת נשק פרטי במדינת ישראל, לא יוכל לעשות זאת מכורח זכאות מובנית, כי אם נדרש לעמוד בקריטריונים מחמירים, לצורך קבלת זכות מוקנית, ומוגבלת בזמן, הניתנת תחת הליך בירוקרטי וחובות הוכחה מחמירות.

מדינת ישראל קבעה קריטריונים לרישיון נשק, תוך החמרה וקפדנות, המיועדים לצמצם היקף של כלי נשק אזרחיים, ולהבטיח אחריות בשימוש בהם.

קריטריונים לרישיון נשק בישראל

התבחינים הקובעים את הזכות לשאת נשק ברישיון ובאופן חוקי בישראל נוגעים הן לנתונים אישיים, ולהוכחת מסוגלות ואחריות של המבקש, והן לקריטריונים נוקשים הקובעים צורך בנשיאת נשק, ככלי להגנה עצמית, הגנה על רכוש והגנה על ציבור וסביבה.

ככלל, המחוקק קובע כי אזרח בישראל אינו זקוק ואינו רשאי לשאת נשק, כאשר חובת ההגנה עליו מוטלת על כוחות הביטחון. במבחן המציאות, למרבה הצער חובה זו אינה תמיד ניתנת ליישום בזמן אמת, מה שהביא את המחוקק לקבוע קריטריונים לרישיון נשק.

בין קריטריונים לרישיון נשק הם:

  1. גיל- בקשה לרישיון נשק פרטי תוגש על ידי אזרח או תושב מגיל 21 ומעלה, ובתנאי שזה עמד בחובת שירות צבאי או אזרחי, ומגיל 27 ומעלה בעבור מי שלא שירתו במסגרות האמורות.
  2. מעמד ותעודת זהות- הזכות להגשת הבקשה שמורה לאזרחי המדינה או תושבים, בעלי וותק מעמד בן שלוש שנים לכל הפחות. עובד זר, תייר, שוהה זמני בהיתר- לא יוכלו לקבל רישיון לנשיאת נשק פרטי.
  3. אישור רפואי- הצגת אישור רפואי חתום על ידי רופא משפחה או רופא אחר, המצהיר על היכרות מוקדמת ו/או נגישות לתיק הרפואי של המבקש, והיעדר סיבה רפואית, פיזית או נפשית, לדחיית הבקשה. למעשה הרופא מצהיר בחתימתו על כשירות נפשית ופיזית של המבקש.
  4. אישור משטרת ישראל- אישור היעדר עבר פלילי, עבר של אלימות או כל רישום אשר עשוי להעיד על שימוש לא סביר וסיכון מוגבר במתן רישיון לנשק.

קריטריונים למתן נשק נוספים נוגעים בהוכחת הצורך של המבקש, בהתאם לרמת סיכון בה הוא מצוי במסגרת עבודתו או בשל מקום מגוריו, מחויבות להגנה על הציבור ונסיבות נוספות.

בין התבחינים המזכים ברישיון נשק פרטי:

  • מגורים או עבודה ביישוב מזכה (רשימת ישובים בעלי סיכון מוגבר/קו גבול).
  • שירות סדיר או שירות בדימוס באחד ממוסדות הביטחון בישראל.
  • בעלות/מגורים/עבודה במשק חקלאי
  • עבודה בחנות או בית עסק בעל סיכון מוגבר לפשיעה (חנות תכשיטים, יהלומים, מוצרי יוקרה).
  • עבודה בשינוע כסף מזומן או ציוד יקר ערך.
  • מתנדבים או עובדים במסגרת שירותי החילוץ וההצלה
  • בעלי המלצה אישית ממשטרת ישראל, בנסיבות מזכות ובשל סיכון אישי או סביבתי מוגבר.

לסיכום:

למעלה מ-40% בקשות לרישיון נשק פרטי נדחות בישראל מדי שנה. להתייעצות עם מיטל סודרי בנושא קריטריונים לרישיון נשק חייגו עכשיו.

עורכת הדין מיטל סודרי מלווה, מייצגת ועוסקת בערעורים בתחום רישיון נשק, תוך היכרות עם תבחיני החוק והרשויות הפועלות, וחתירה למיצוי זכויות ולקבלת רישיון, לביטחון אישי מוגבר.

המידע מעניין? שתפו עם חברים

צרו איתנו קשר

לייעוץ | מלאו פרטים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

בשליחת הפרטים הנני מאשר קבלת מידע לדוא"ל ו/או לטלפון

התחל שיחה בווצאפ
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן