צרו קשר
top image

רישיון נשק תנאים

תמונה של רישיון נשק תנאים

למרות המורכבויות הביטחוניות במדינת ישראל, ולעתים גם רמת סיכון אישי אליה נתון אדם, הזכות להחזיק בנשק לצרכי הגנה עצמית היא זכות מוקנית, כנגד תבחינים ובהליך בירוקרטי לקבלת היתר, ואינה זכות יסוד. מטרת המחוקק היא יצירת איזון בין מניעת אירועי ירי שאינם מבוקרים ופשיעה אלימה, לבין הצורך והזכות של הציבור להגנה עצמית. איזון זה יצר הליך קבלת רישיון נשק תנאים מוגדרים בחוק, רישום ופיקוח על מורשים ומחזיקי נשק.

רישיון נשק תנאים ותבחינים להגשת בקשה

תבחינים ותנאים להגשת בקשה לרישיון נשק בישראל נחלקים לשתי קבוצות עיקריות:

רישיון נשק תנאים- דרישות סף:

  1. רישיון נשק יינתן רק לאזרח ישראל או תושב קבע, אשר מתגורר מגורי קבע בישראל בשלוש השנים שקדמו למועד הגשת הבקשה, ו/או לאחר סיום שירות צבאי או שירות לאומי בישראל.
  2. גיל המבקש- רישיון נשק ניתן לעומדים בגיל הסף לאחזקת נשק:

חייל בשירות צבאי: החל מגיל 18.

משרת בשירות לאומי: החל מגיל 21.

אזרח שלא ביצע חובת שירות צבאי או לאומי: החל מגיל 27.

תושב קבע שלא ביצע שירות צבאי או אזרחי: החל מגיל 45.

שליטה בשפה

  1. שליטה בשפה העברית- שליטה בשפה העברית ברמת שיח, קרוא וכתוב, מילוי טפסי בקשה בעברית, התייצבות לריאיון בשפה העברית על פי דרישה.
  2. הצהרת בריאות- לטופס הבקשה יש לצרף הצהרת בריאות חתומה על ידי רופא המעיד על כשירות גופנית ונפשית של המבקש, וכן על היכרות/גישה לתיק הרפואי של המבקש.

רישיון נשק תנאים להוכחת צורך:

במידה והמבקש עומד בכל תנאי הסף המפורטים מטה, הבקשה לרישיון נשק תעסוק בחובת הוכחת צורך לאחזקה בנשק חם, בהתאם לרמות סיכון המוגדרות בתבחיני החוק:

  1. מגורים או עבודה ביישוב המוגדר כבעל רמת סיכון גבוהה: יישובי עוטף עזה, ישובים מעבר לקו הירוק, אזור הגדה המערבית.
  2. משרתי כוחות הביטחון במדינת ישראל: צה"ל, מג"ב, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, שירות הביטחון הכללי, אבטחת שדות תעופה ונמלים, חברות אבטחה פרטית בשירות המדינה.
  3. בעלי עיסוק ומשרה בהם נדרשת נשיאת נשק לצרכי עבודה: מאבטחים ושומרים, מדריכי ירי, העוסקים בהובלת חומרי נפץ וחומרים מסוכנים, ציידים, מדבירים, וטרינרים, ספורטאים בענפי הירי.
  4. עיסוק בעבודה בעלת רמת סיכון/היקפי פשיעה גבוהים: הובלה ושינוע של ציוד יקר ערך, קמעונאות ושיווק יהלומים ומתכות יקרות, עבודה במרחבים חקלאיים.
  5. רישיון נשק תנאים מבוססי נסיבות אישיות- נסיבות אישיות ייחודיות מזכות נוגעות לנתונים לסיכוני אלימות במשפחה, נשים מוכות, אחראי/ת על ילדים בסיכון חטיפה ועוד. מקרים מעין אלה.

לסיכום

נוסף לאלו, נדרשת תעודת יושר/אסמכתא לאי מעורבות באירועי פשיעה, אלימות או כל אירוע שעשוי להצביע על שימוש בנשק שאינו לצרכי הגנה עצמית בלבד.

הגשת בקשה לרישיון נשק כרוכה בתהליך בירוקרטי בו חובת ההוכחה מוטלת על המבקש, ומדי שנה נדחות מאות בקשות כאלה על הסף על ידי היחידה הממונה למתן היתרי רישיון נשק במשרד הפנים.

עורכת הדין מיטל סודרי מלווה בנאמנות ובמקצועיות מבקשי היתר לאחזקת נשק, תוך מיפוי התבחינים ואיתור הגורם המזכה, מילוי הטפסים ופירוט גורמי הזכאות בהתאם ללשון החוק ודרישות המערכת, הגשה והתנהלות מול רשויות, וטיפול בערעורים במקרה הצורך.

המידע מעניין? שתפו עם חברים

צרו איתנו קשר

לייעוץ | מלאו פרטים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

בשליחת הפרטים הנני מאשר קבלת מידע לדוא"ל ו/או לטלפון

התחל שיחה בווצאפ
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן