צרו קשר
top image

ספיישל ויזה לעובדים זרים

ספיישל ויזה לעובדים זרים

ספיישל ויזה לעובד זר – ויזה מיוחדת מטעמים הומניטריים

עובדים זרים בתחום הסיעוד המבקשים להאריך את היתר השהייה שלהם בארץ, יכולים לקבל ויזה מיוחדת, שנקראת גם ׳ספיישל ויזה׳ (Special Visa). מדובר באשרת שהייה המוארכת מעבר ל-63 חודשי השהיה שאושרו בוויזת העבודה המקורית שלהם.

למעשה, ה׳ספיישל ויזה׳ מאפשר למטפל הסיעודי הזר להמשיך להיות מועסק על ידי אותו מטופל לאורך זמן, כל עוד שני הצדדים, המטפל והמטופל, מעוניינים להמשיך בהסדר זה, וכל עוד הבקשה עומדת בהגבלות מסוימות המצוינות בהמשך המאמר.

ספיישל ויזה  – ויזה הומניטרית לעובד זר 

ההסדר המציע ויזה מיוחדת לעובד זר המועסק בסיעוד, נראה על פניו כל כך הומני ומובן מאליו, עד שקשה להאמין כי לא אלה היו פני הדברים עד לפני זמן לא רב.

מה שחולל את השינוי ההומניטרי הוא תיקון מס׳ 32 תשע״ח – 2018, לחוק הכניסה לישראל. תיקון זה, שמאפשר את הארכת הוויזה, מתבונן בעולמם של המטופלים והמטפלים הסיעודיים בעיניים חומלות יותר וללא ספק גם הגיוניות יותר.

אחרי הכול, דמיינו את אותו מטופל סיעודי שחולק עם המטפל את ביתו, שהתרגל למטפל שלו, מרוצה ממנו, מצליח לתקשר אתו ונהנה ממערכת יחסים הרמונית והוגנת – ואחרי חמש שנים, הוא נאלץ להיפרד מממנו ולהתחיל להתרגל למטפל זר חדש. אכזרי ביותר ולגמרי מיותר!

חידוש ויזה לעובד זר בסיעוד

מה אומר החוק?

לפי החוק, אם המטופל הסיעודי רוצה להמשיך להעסיק את העובד הזר המטפל בו כבר 12 חודשים, לפחות – ניתן יהיה להאריך את אשרת העבודה של המטפל הזר מעבר ל-63 חודשים (5 שנים).

אבל מה קורה אם אשרת העבודה של אותו מטפל עומדת להסתיים לפני שעברו 12 חודשים מתחילת המועד בו החל לטפל באותו מטופל סיעודי?

  • ניתן להגיש בקשה להארכת אשרת העבודה מטעמים הומניטריים מיוחדים, כלומר בקשה ל׳ספיישל ויזה׳.
  • ניתן להאריך את רישיון השהייה של העובד הזר – כל עוד הוא ממשיך לעבוד אצל אותו מטופל סיעודי – לתקופה של שנה נוספת, בכול פעם (ראו פירוט בהמשך).

חידוש ויזה לעובד זר - מיטל סודרי משרד עורכי דין

מהן ההגבלות לקבלת ׳ספיישל ויזה׳?

החוק החדש אמנם הקל והרחיב את האפשרויות לקבלת ספיישל ויזה, אבל קבע גם נהלים חדשים ונוקשים יותר לקבלת ויזה מיוחדת זו, כך שלא די במילוי טפסים ובהגשתם כדי לקבל הארכת שהייה. לאור שינויים אלה, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום ההגירה כדי להשיג את התוצאות המקוות.

הגבלות החוק מתייחסות להעסקת עובד זר בסיעוד לפי מספר שנות שהייתו בארץ:

  • לאחר שהעובד הזר שוהה בישראל יותר מ-5 שנים ופחות מ-8 שנים – הוא יכול להיות מועסק כמטפל סיעודי על ידי כל מטופל שקיבל היתר להעסקת עובד זר.
  • לאחר שהעובד הזר שוהה בישראל יותר מ-8 שנים ופחות מ-13 שנים – הוא יוכל להיות מועסק כמטפל סיעודי רק על ידי מטופל שגילו עד 67 או גילה עד 62, כלומר אנשים שעדיין לא עברו את גיל הפנסיה.
  • אם העובד הזר שוהה בישראל יותר מ-13 שנים – לא ניתן יהיה להעסיקו יותר כמטפל סיעודי, ובכך הוא הגיע לקצה דרכו כעובד זר המורשה לעבוד בישראל.

גם אתם עומדים להעסיק עובד זר או נדרשים לחדש ויזה לעובד זר, ומחפשים איש מקצוע שיוכל לבצע עבורכם את המשימה כולה תוך שמירה מוקפדת על כל הוראות החוק? אנחנו, ב׳מיטל סודרי משרד עורכי דין מציעים לכם ליווי מקצועי על ידי עורך דין מומחה ומנוסה בתחום, ושירות ידידותי, יעיל ואדיב ביותר. אנחנו כאן כדי לסייע לכם לעבור את כל התהליך בראש שקט, מבלי שתצטרכו לשאת בעול הבירוקרטי.

המידע מעניין? שתפו עם חברים

צרו איתנו קשר

לייעוץ | מלאו פרטים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

בשליחת הפרטים הנני מאשר קבלת מידע לדוא"ל ו/או לטלפון

התחל שיחה בווצאפ
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?
Skip to content