צרו קשר
top image

הסדרת מעמד לזרים בישראל

אשרות מומחים

סוגיית הסדרת מעמדם של תושבים זרים בישראל עולה לכדי סוגיה שעולה רבות על סדר היום הציבורי. על מנת להקל על המתעניינים בנושא זה או על אלו שמעוניינים להסדיר את מעמדם עצמם או מעמדם של בני זוגם הזרים, הכנו לכם את תוכן זה שיעשה סדר ויציג את הדברים בצורה הפשוטה ביותר.

הסדרת מעמד של זר

ככלל, ניתן להסדיר את מעמדו של זר על ידי מספר דרכים.

הסדרת מעמד מכוח חוק השבות

הסדרת מעמד מכוח חוק זה משמעותה שהאדם זכאי לעלות למדינת ישראל בהיותו יהודי. בהמשך לכך, חוק זה אף גם מכיר בזכאותם של בני משפחתם של יהודים לחיות בישראל. מדובר בדרך דיי פשוטה לשם הסדרת מעמדו של אדם בישראל, הרי שמדובר בעמידה בתנאי בודד המאפשר לאדם ומשפחתו לחיות בארץ. עם זאת, לאורך ההיסטוריה חלו מספר קשיים בהחלת חוק זה שהתבטאו בעיקר בקושי להגדיר מי נחשב ליהודי. הרי שהמדינה עשויה להגדיר אדם כיהודי ואילו ההלכה אין תתפוס אותו ככזה. עניין זה מביא לתוצאות עגומות כגון כי אין ההלכה תמיד תאפשר לאדם שהוגדר כיהודי על פי חוק השבות לעבור קבורה יהודית.

הסדרת מעמד מכוח חוק האזרחות

הסדרה שכזו, המתאפשרת מכוח סעיף 5 לחוק השבות, התשי"ב- 1952 (להלן: "חוק האזרחות"), מתאפיינת בהיותה מסורבלת. זאת היות והסדרת מעמד בדרך זו עולה לכדי תהליך בירוקרטי מורכב וארוך. ברוב המקרים, בכדי להסדיר מעמד בדרך זו על אדם לעמוד בתנאים הבאים. ראשית, זה יידרש להיות במדינת ישראל לאורך שלוש שנים מהיום שהגיש את בקשת האזרחות. שנית, אדם זה יצטרך להצביע על  כוונתו להשתקע בישראל ואף יידרש לדעת את השפה העברית. בהמשך לכך, לשם קבלת האזרחות והסדרת מעמדו בדרך זו, זה יידרש לוותר על האזרחות הקודמת שלו. לבסוף, לאחר שזה יצליח להוכיח עמידה בתנאים אלו יתבקש להצהיר נאמנותו למדינה.

עוד שירותים שתמצאו אצלנו :

עורך דין הגירה >>

העסקת עובדים זרים בסיעוד>>

הסדרת מעמדו של זר הנשוי לאזרח ישראלי

ילדים של בעלי אזרחות ישראלית יכולים להסדיר באופן אוטומטי את מעמדם וזאת על ידי קבלת אזרחות בעצמם. בניגוד לכך, כשמדובר בבן זוגו של אזרח ישראלי אין קל להסדיר את מעמדו. נישואים שכאלו הפכו להיות תופעה מוכרת בשנים האחרונות כך שאכן חשוב להבין כיצד ניתן להסדיר את מעמדו של זה.

קיימים שתי אפשרויות לשם הסדרת מעמדם של זרים הנשואים לאזרחים ישראלים.

ראשית, יכול אדם זה לגשת למשרד הפנים ולהצהיר על עצמו כידוע לציבור של האזרח הישראלי. מדובר בתהליך דיי ארוך שמצריך מתן הצהרות ואף כזה שבמסגרתו נחקר באופן יסודי טיב הקשר של השתיים. תוצאת הליך זה ברוב המקרים תהיינה שזה יוכל להסדיר את מעמדו על ידי כך שיקבל מעמד של תושב קבע.

שנית, בני הזוג יכולים לערוך נישואים אזרחיים מחוץ לישראל כאשר 5 שנים לאחר מכן יידרש בן הזוג המעוניין להסדיר את מעמדו להתחיל תהליך קבלת אזרחות. ברוב המקרים, נקיטה בהליך קבלת אזרחות לאחר נישואים מקלה על התהליך. זאת היות ובהתאם לסעיף 7 לחוק האזרחות שר הפנים מוסמך להעניק אזרחות לבן-זוגו של אזרח ישראל גם אם לא עמד בכל התנאים שמנינו לעיל, התנאים שמנויים בסעיף 5 א לחוק האזרחות שיש לעמוד בהם לשם קבלת אזרחות.

הסדרת מעמד לעובדים זרים

הסדרת מעמד של אלו נעשה הן על ידי חוק הכניסה לישראל והן על ידי חוק עובדים זרים. מטרתו של החוק השני הינה לאפשר לאנשים זרים שאין יכולים להסדיר את מעמדם בדרכים הקודמות לפרנס עצמם אם כי זה מורה על חלוקה מאוד מבוקרת ומצומצמת של היתרי עבודה במקרים כאלו.

משרד עו"ד סודרי נחשב למשרד מוביל בתחום הסדרת מעמדם של זרים כשזה מוכר בשל מיומנותו ומקצועיותו הרבה. כאמור, אילו הנכם מעוניינים בשכירת שירותי עריכת דין בתחום זה ורוצים לשפר את סיכויי הסדרת המעמד- אל תתביישו ופנו אלינו!

המידע מעניין? שתפו עם חברים

צרו איתנו קשר

לייעוץ | מלאו פרטים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

בשליחת הפרטים הנני מאשר קבלת מידע לדוא"ל ו/או לטלפון

התחל שיחה בווצאפ
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?
Skip to content